Effectieve verkoop gaat over details. Om die reden wil je een CRM-systeem dat bij jouw business past. De CRM-module is volledig geïntegreerd in RTVPLAN. Dus informatie over kortingen, contracten, omzet, facturen, activiteiten en contactpersonen vind je in één systeem.
Activiteiten zoals telefoongesprekken, e-mails en afspraken kunnen op klant- of contactpersoon niveau worden opgeslagen. Op deze manier bouw je een overzicht van de klantgeschiedenis op. Omdat we gespecialiseerd zijn in media, registreren we alle dwarsverbanden tussen adverteerders, mediabureaus en back-offices.
Accountmanagers zijn gewend om met systemen als Microsoft Outlook te werken. Daarom kan je ook contacten, e-mails en afspraken opslaan en synchroniseren. Een voordeel hiervan is dat alle gegevens kunnen worden geopend vanuit andere software, smartphones en tablets.
Met het webplatform van RTVPLAN kan je de CRM en verkooponderdelen van het systeem op elk apparaat gebruiken. Vanwege het responsive design zullen de pagina's zich automatisch aanpassen op het scherm van een PC, tablet of smartphone.
Een goede verkoopafdeling heeft een doel. In RTVPLAN kunnen targets worden toegewezen aan verkopers of worden ingesteld per adverteerder of kostenplaats. De salesmanager kan de actuele status realtime volgen via rapporten en grafieken.
Accountmanagers kunnen hun offertes en voorstellen op een gestructureerde manier samenstellen met RTVPLAN. Dit betekent dat je niet meer op verschillende locaties Word- en Excel-documenten zult hebben. RTVPLAN bewaart alles op één plaats. De voorstellen kunnen worden gemaakt op basis van vooraf gedefinieerde sjablonen.
Prijsafspraken en kortingen worden op een gestructureerde manier geregistreerd als een contract. Deze afspraken werken als een waterval door het hele systeem. Elk niveau binnen RTVPLAN erft van een hoger niveau. Afspraken kunnen nog op een lager niveau worden bewerkt. De contracten kunnen realtime worden gevolgd om grip te houden op de belangrijkste verkoopactiviteiten.
RTVPLAN zal je 'single point of truth' zijn. Een oplossing die al jouw gegevens over omzet, verkoopactiviteiten, facturen en inventory bevat. Op een dashboard zie je realtime wat er in de pipeline zit en wat de intake aan klantenorders is. We hebben tientallen standaardrapporten voor weekly figures, campagne-evaluaties, factureringslijsten, enz. Of je kunt je eigen rapporten maken door directe koppelingen naar Excel of Microsoft Power BI.
Om mailings voor speciale aanbiedingen, uitnodigingen, evenementen of nieuwsbrieven te maken, kan je eenvoudig selecties maken op basis van: klanttype (adverteerder, mediabureau, leverancier), doelgroep (mannen 20-49, business-to-business), branchecode (financiën, automotive, toerisme), speciale postcodes, omzet, accountmanager en nog veel meer.
Digital Business Services maakt gebruik van cookies. Lees meer over ons privacybeleid